Om oss

Villmarksskolen er et friluftstilbud for barn og ungdom, drevet av Kjartan Andersen, Vetle Tveitane og Tobias Bakler. Med mange turer sammen, blant annet Norge på tvers, Norge på langs og Uganda på langs, har vi bred erfaring fra mange ulike former for friluftsliv. Med Villmarksskolen ønsker vi å skape disse opplevelsene for andre. Filosofien er at barna som deltar skal oppleve mestring og glede, og at naturen er et ypperlig sted for dette. Turene skal være morsomme, men også utfordrende. Deltakerne vil stå ovenfor situasjoner som oppleves krevende, noe som også er målet. Det å mestre slike situasjoner vil bidra til utvikling og læring, og ikke minst gode minner.

Hvem er vi

Tobias Bakler

Tobias er utdannet friluftsveileder med praktisk-pedagogisk utdanning fra Norges Idretthøgskole (NIH). Han er også utdannet i sanitet fra Forsvaret. Tobias har jobbet med barn og unge gjennom en rekke ulike friluftstilbud, blant annet gjennom Oslofjorden friluftsråd.

Tobias besitter bred kunnskap inne friluftsliv med erfaring fra både korte og lange turer i inn- og utland.

På tur er Tobias den som kan alt om alt, og en trygg person. I tillegg sikrer han alltid god stemning rundt bålet.

Vetle Tveitane

Vetle er utdannet grunnskolelærer for 5.-10.trinn (lektorkompetanse) med hovedfag i samfunnsfag, matematikk, naturfag og årsstudium i geografi. Vetle har erfaring og bidrar til frivillig tjeneste i Forsvaret.

Vetle brenner for læring gjennom aktivitet og mestring, og er opptatt av å bruke flere læringsarenaer enn klasserommet. Hvordan formidle og bruke friluftsliv som en arena for læring og dannelse.

På tur trives Vetle aller best når det skal gås langt og bæres tungt, og han er en som motiverer de rundt seg.

Kjartan Andersen

Kjartan er utdannet fra Norges Handelshøyskole (NHH) med hovedprofil i finansiell økonomi. Kjartan har også erfaring fra Forsvaret.

Kjartan ønsker at deltakerne skal finne gleden av å bevege seg og å være ute i naturen. Han har sterk tro på fordelene av fysisk aktivitet, og at det å skape en lystbasert tilnærming er avgjørende.

På tur er Kjartan nysgjerrig. Han har alltid overskudd, og finner løsninger når problemer oppstår.